My LOG

My LOG

Wednesday, June 23, 2010

SOME GIFTS TOGETHER WID QSL CARDS


Hari nie aku tersenyum sendirian, qsl card tak la berapa banyak sangat..ada la dalam tujuh...lapan keping tapi dalam banyak2 tu salah satunya datang dalam kotak..mungkin beginikah budaya ham di luar sana.


hari nie satu station dari France ( F4ENH ) Claudio request qsl card dari aku. As usual didalamnya mesti ada something untuk return postage. tapi kali ini lebih istimewa...bersama parcel nie terdapat satu bencher BY-1 Key. Biar la agak uzur sedikit tapi perfomancenya hebat.


kadang kala mungkin benda sebegini tiada harga di negara mereka tetapi cukup bernilai bagi aku. Selama aku berda dalam Ham radio nie... ini merupakan barang yang ketiga bernilai yang diberikan kepada aku selepas Mic MC-60 dari USA Stn dan HF Linear dari 9V1CP secara FOC. Kadang kala sebak juga.


So nie la dunia Ham. Selain equipment aku juga ada menerima cenderahati seperti sticker, flag, frame gambar dan juga barang kraftangan. seronok sangat. mungkin satu hari nanti bila aku dah tak memerlukan semua ini...ianya juga mungkin akan berpindah milik. InsyaAllah..


0 comments:

Newer Post Older Post Home