My LOG

My LOG

Tuesday, July 20, 2010

PENGUBAT HATI



Again......received a big parcel from US and Ipoh. Both are really special for me. Dari US agak mengubat hati yang sedih akibat antenna rebah ke bumi. Satu set G5RV pemberian dari Dan and Diana Stephens from Syracuse Utah melegakan aku untuk menggantikan Trap Dipole ODY. Semua wire antenna aku sebelum nie homebrew jadi ini la kali pertama aku nak merasakan penangan MFJ 1778. Memang buatannya kemas dan material yang digunakan bermutu. Tunggu report untuk antenna nie dalam post akan datang.

Parcel yang kedua datang dari Local Ipoh. 9M2MRL menolong aku untuk benda alah nie. Aku tak dapat ke AGM Marts Ahad lalu untuk collect QSL cards....jadi aku mintak la tolong dia. Cepat sungguh dia post ke Arau. Ingat nak la bertandang ke Ipoh Weekend nie...tapi card dah sampai...nampak gayanya sampai Georgetown jer la weekend nie. Walaubagaimanapun tnx a lot Bang Mat Nok fer the help. Aku baru sangat mengenalinya dan orang nya amat peramah.

Walaupun pokok tumbang minggu lepas dan aku amat bersedih hati akibat antenna tersungkur ke bumi tetapi semuanya ada hikmah. Petang nie kalau sempat aku set upkan G5RV nie dan test perfomancenya. To All Friends.....im ready to rumble 80m now. C ya...






0 comments:

Newer Post Older Post Home