My LOG

My LOG

Thursday, July 29, 2010

BILA KAWAN NAK CARI RADIO.


Gelombang HF makin membara. ramai yang sudah termakan racun dan ini membuatkan aku amat-amat gembira. Tahniah kepada rakan2 yang menyediakan Racun2 yang cukup berbisa sehingga mampu menarik rakan baru berjinak dalam HF. Aku sendiri tidak mampu menarik orang untuk mendekati HF walaupun aku mengoperasikan HF.

Tahniah buat 9W2DI kerana berjaya membawa gelombang baru ini buat rakan2 terutamanya di kawasan Utara. Aku berbangga kerana aku juga mengenali HF melalui Pak DIN. Ramai juga yang menelefon bertanyakan pendapat tentang rig. Pelbagai pendapat yang kedengaran. Tapi bagi aku set permulaan aku adalah Ft897 ..... dan ini lah yang membawa aku dari 9W sehingga ke tahap sekarang. Masih ingat lagi aku belajar CW dengan bantuan radio nie. Aku sayang sangat. Tapi masa tu set nie masih sangat murah...tidak seperti sekarang.

Jadi macam mana nak buat. cakap sapa nak kena dengar dan percaya. Macam Pak Din kata dia tak bekerja untuk Yaesu dan dia tak dapat satu sen pun dari kedai radio. macam tu jugak rakan aku yang sorang lagi..... dia pun bukannya apa..... tiada niat langsung nak buat banding beza cuma sebagai panduan bagi yang nak berjinak2 dengan HF dengan cara murah.

hang pa baca la sendiri.......tentang pilihan radio nie. aku link kan kat sinie untuk bacaan rakan2 yang nak dan sedang mencari set HF. Bagi aku.......aku masih sayang FT897 dan sedang mencari set2 lama seperti gambar kat atas tu. kalau ada rakan2 yang ada dan tak mau pakai lagi boleh la cari aku.hehehe


0 comments:

Newer Post Older Post Home