My LOG

My LOG

Thursday, July 15, 2010

BUKAN KUASA AKU


Bukan kuasa aku. Nampak gaya Ts950 on 40m kena rehat sekejap. Antenna yang support rig nie sudah rebah menyembah bumi. Sebenarnya dah banyak kali tapi kali nie agak teruk sikit. Hujan lebat dan angin agak kuat. Jadi dahan pokok jambu jiran aku sudah cium aku punya pole. Tumbang lah ia.

Jadi sekarang 40m can only be operate from 897d and rotary dipole. No linear at all.... just barefoot. huhuhu. Tapi tak pa...this weekend kerja2 maintainance akan dibuat...itu trap dipole aku rehatkan dulu buat sementara. sudah banyak jasanya. Tnx ODY fer the antenna.

G5RV akan menjadi pengganti. Kenapa G5RV...huhuhu. Ya...aku akan mula set up satu station untuk bencana dan antenna nie lah yang paling sesuai kerana mampu bekerja wide band. Tambahan lagi aku sekarang sedang dalam proses membantu JPAM Perlis dalam set up Disaster Communication untuk mereka.

Jadi kesimpulannya....kita pasti tak akan dapat menandingi kuasa alam dan Kuasa Yang Maha Esa. Subhanallah...Maha Suci Allah. Hanya Dia yang menentukan segala-galanya. Hanya doa yang mampu kita pohon untuk keselamatan segalanya. InsyaAllah


0 comments:

Newer Post Older Post Home