My LOG

My LOG

Friday, July 9, 2010

I'M NOT A SERIOUS CONTESTER, BUT I'LL GROW UP .........

Alhamdulillah...siap jugak pagi nie. Bersengkang mata juga. Kemaskinikan shack baru tapi barang tetap lama. Kawasan agak lapang sedikit kali nie. Bilik bonda aku dah pindahkan ke bilik baru so ruang radio pun bleh la luas sikit.

Agak tak sabar menanti Sabtu nie. Aku rasa bukan aku sorang saja. Masing- masing sedang runing test equipment termasuk la 9M2ODY and all big gun from Sabah (9M6BOB, 9M6JC, 9m6TMT dan 9M8Z. Yang lain2 aku tak pasti tapi aku rasa ramai kali nie dalam IARU HF WORLD CHAMPIONSHIP.

Pasti seronok kalau byk station dari Malaysia yang on air termasuk 9W. Ini la masanya nak kumpul dxcc dan dengar callsign yang pelik2. Menang....Kalah tak penting tapi yang pasti keseronokan. Satu dunia akan on air pada tarikh tersebut dan inilah masa yang terbaik untuk work for contest ataupun AWARD.

So tnx again to Ody for remind me... of Cabrilio Format untuk elektronik log bagi contest kali nie. Yang pasti Aku dah dapat...Paypal dah uruskan huhuhu.

yang tak dak elektronik log jangan bimbang...manual masih boleh dipakai. Cuma mesti mengikut format yang telah tersedia. Boleh layar terus ke web IARU.

So selamat bertanding and always remind "MAKE MALAYSIA PROUD" my friend.....

GOOD LUCK AND GOOD CONTEST


0 comments:

Newer Post Older Post Home