My LOG

My LOG

Wednesday, January 5, 2011

(#6 in ASIA) Pencetus Semangat Baru

Baru keluar result dari DARC....macam cucoq pisang panas. Hasil pertama dari titik peluh aku untuk amatur radio contest. Worked All Germany Contest menjadi satu lagi titik tolak buat aku dalam hobi ini.


Keputusan yang juga mengejutkan. #1 dari West Malaysia dan #6 di Asia. Aku tak sangka kerana saingan amat sengit terutamanya dari Jepun dan juga Asiatic Russia, tambahan mereka lebih dekat dengan Germany berbanding aku di kampung Arau nie. Peralatan yang digunakan juga lebih hebat dan lebih besar kalau nak dibandingkan dengan aku yang higusan ini.

Walaupun kesedihan masih menghantui aku akibat kehilangan terlalu banyak peralatan dalam habi ini tetapi kehadiran sijil ini dapat memberi harapan baru untuk 2011.

Terima kasih banyak kepada rakan2 yang support especially DAL, ZAKI dan ODY. Tanpa antenna yang bagus dari Dalbeam dan electronic log dari Johor.....aku rasa tak mampu untuk berada pada kedudukan ini.

Dalam pada mencari ganti peralatan yang bersesuaian untuk tahun ini, aku juga masih menunggu keputusan2 contest yang lain especially All Asia Contest dan jugak CQWW dimana special callsign 9M2SMC digunapakai.

Walaupun kejayaan ini terlalu kecil untuk contester yang baru seperti aku tetapi sekurang2nya ia memberi impak yang besar kepada aku betapa besarnya hobi ini mempengaruhi hidup aku.

Nama Malaysia akan tetap aku bawa diruang udara dunia dengan harapan satu hari anak cucu aku akan mempunyai jati diri yang tinggi hasil dari peninggalan ayah dan datuk mereka ini.....insyaAllah.

0 comments:

Newer Post Older Post Home