My LOG

My LOG

Thursday, March 3, 2011

TQ GENTLEMENT.....

Already work with my small ft857

Alhamdulillah...termakbul juga doa aku. Hampir 2 minggu berulang-alik ke Johor dan Pulau Pinang...... akhirnya FL2000 beroperasi sepenuhnya. Banyak pengalaman pahit dan manis dalam masa mencari dan membaik pulih amplifier nie.

Malam nie aku amik kesempatan untuk running test dan feed back yang diberi agak baik. Dengan input 15 watt ia mampu crank up to 150watt. Buat sementara ini aku akan stay pada level ini dahulu. Amp ini agak lama tak digunakan dan aku percaya tube nya perlu di warm up sepenuhnya terlebih dahulu sebelum high boost boleh disuntik.hehehe

Tnx to 9M2ODY..9M2SX...9M2AR...9M2YAS dan 9M2AGC for support and advice. Secara peribadi to 9M2SX ( Saito ) u are really the sifu. Banyak mengajar aku erti kesabaran dalam menanggani barang2 lama begini.

Old with New ham... doing a great JOB...9M2SX and 9M2YAS

Jadi sekarang....aku dalam pencarian untuk variable capacitor untuk setkan semula input matchingnya. Buat sementara nie antenna tuner yang dibekalkan oleh ODY membantu untuk matchingkan rig output to linear.

Beginilah perjalanan aku bersama hobi ini.....semakin hari semakin mendewasakan aku....memang seronok dengan suka duka yang mendatang. Kepada yang membantu terima kasih banyak aku ucapkan....hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya

This antenna always give Saito 59 plus....hihihi...(memang superb this magnetic loop homebrew antenna)

0 comments:

Newer Post Older Post Home