My LOG

My LOG

Monday, June 20, 2011

I'm Back On 20M Band


The band was crazy last night. From 12.00 to 02.00 a.m local, i worked a lot with the European Station and luckly i manage a qso with one station from Liverpool. City of The Beetles, one of my fovourite band. Thanks Andy for the card and hope to c u agn. All coming very strong to west Malaysia. almost 20db over S9. --... ...-- ...-.-..


Friday, June 10, 2011

9M2GET WITH ESSB PROJECT


Project Manager : 9M2GET

Treasurer : 9M2OUT (hihihi sapa tak sayang bini oiii)

Advisor : 9M2ODY, YB0AR, YB5QZ, YC5NS, YC5YZ

Audio Equipment by : Behringer
Studio Mic B1
Mic Preamp Mic200
DSP 1124 EQ perimeter

i Box : 9M2ODY

Transceiver : ICOM 735 ( 22 years ) 9M2PZ

Linear Amplifier : Rebuild FL2000 by 9M2SX ( 1KW)

Transciever MOD : YBoAR and 9W2KTR

Live Recording and Playback : YC6ODD

Duration : 4 Weeks

Penyakit baru aku dalam hobi nie.....hehehe. Ini semua angkara voodoo audio dari johor baharu....dan aku terjebak. Walaubagaimanapun tnx ODY for a new input in this hobby. Dari Dxing sampai ke contest......kali ini aku nak mencuba HiFI audio di amatur radio.

Berkat kesabaran dan budget yang ciput...... akhirnya semalam dapat juga dikeluarkan audio dum dum cis cis dari Arau. Walaupun tidak setanding Indonesia dan JB tapi aku berpuas hati. Kebanyakan equipment pak cik Ebay yang uruskan hehehehe.

Tidak lupa juga rakan2 dari Nusantara.....Om Ferry....Om Anton....Om Edy dan Om Firman yang tak jemu2 membantu aku. Dari modification hingga la ke Live recording and playback. Tidak lupa juga buat sifu aku dari Johor 9M2ODY.....tnx fer the help. U are the pioneer in this essb in West Malaysia bro.

Masih lagi mengkaji dan belajar. ....Kata Om Anton untuk ESSB setting saja memerlukan 100 jam on the air. Kalau aku baru saja 5 jam hahaha. Mencuba dan terus mencuba untuk terus abadi bersama hobi ini.

Kepada yang ingin mencuba.....carilah guru untuk panduan agar mendapat audio gear yang sebetul-betulnya. All the best



YC5NS VOODOO LAB

9M2ODY VOODOO LAB

YB5QZ VOODOO LAB

Baru nak berjinak2

Newer Posts Older Posts Home