My LOG

My LOG

Monday, September 6, 2010

NEXT EVENT

Alhamdulillah.....all asia contest tamat jam 08.00 pagi tadi local dan hasilnya tidak lah mengecewakan. Hampir 500 contact berjaya dibuat dari 61 buah negara. Aku juga telah berjaya mendapatkan 5 new country on the list. Cabrillio file sudah pun di email ke JARL dan keputusannya mungkin akan di umumkan September tahun depan. ! tahun wooo.....tak boleh tahan hehehe.....

Tnx a lot to those friend that really help and support me for this contest. Zaki,Danial, Ody and not forgotten a great contester from Sabah 9M6YBG ( Go ) for a great advice. Go adalah seorang yang berpengalaman dalam contest dan banyak tips yang diberikan dalam contest kali ini.

Selain itu antenna system yang dibekalkan oleh DALBEAM banyak membantu. D7E3 7element banyak membantu untuk contest kali nie. Walaupun antenna ini boleh bekerja triband tapi aku mengambil keputusan untuk bertanding single band sahaja. Mungkin di tahun hadapan boleh rancang untuk multiband. Again credit to 9W2DAL for a superb antenna.

so next target semestinya Oceania Dx Contest this October. Harap kali nie ramai lagi yang akan on air sambil membawa bendera Malaysia.

InsyaAllah

1 comments:

Tahniah Cikgu Hairi

Post a Comment

Newer Post Older Post Home