My LOG

My LOG

Thursday, September 2, 2010

TQ TM

Terima kasih banyak kepada semua staf TM terutamanya technician dan operator yang banyak bertungkus lumus mengembalikan semula talian internet ke rumah aku.


Seperti kebingungan setelah hampir seminggu talian internet di kawasan kami terutamanya di Bandar Di Raja Arau terputus akibat dari kegiatan mencuri kabel . Kata pihak TM hampir 85 pelanggan menghadapi masalah sama seperti aku.

Mulanya tidak terasa sangat tetapi apabila masalah ini berlanjutan hingga ke seminggu boleh tahan jugak jadinya. Banyak perkara yang tidak dapat diselesaikan. Nak pergi Cyber cafe rasanya dah tak sesuai dengan umur aku....heheheh. terpaksa la di tunggu jugak walaupun seminggu.

Malam nie senyum sampai ke telinga. Isteri aku sibuk melawat ladang Farm ville nya di FB. aku sibuk tracking barang aku di ebay. Berita gembira....dah sampai di Pos Kastam Butterworth. kalau ada masa esok nak pergi ushar tengok.

Selain itu sempat baca lintas yang dah tak langsung di Blog 9M2MGL tentang cw test. Tahniah kepada 8 orang yang berjaya. Personal congrates to 9W2BAL (bal) dan 9W2OGH (ong). Aku kenal dua orang mamat nie esspecially ONG masa dia menuntut di IPG Kangar selama 4 tahun.

Buat yang tidak berjaya aku turut rasa bangga atas kesungguhan hang pa semua. Walau pun dengar desas desus katanya nak di buka 40m band untuk semua.....walaupun dah nampak semakin kabur tetapi hang pa tetap ke sana untuk menawan CW. Jangan putus asa dan terus mencuba....insyaAllah satu hari ia pasti di dalam genggaman.

Alhamdulillah.....talian Internet dah kembali pulih dan InsyaAllah aku pasti akan aktif semula di sini dalam menulis dan terus menulis. InsyaAllah ketemu nanti di All Asia SSB Contest bermula 4 Sept hingga 5 Sept. Qrv di 20m band for Single Operator with Single band. Aku doakan semoga beroleh kejayaan kepada semua Ham operator dari Malaysia yang turut serta dan akan mengambil bahagian kali ini. Amin........


0 comments:

Newer Post Older Post Home