My LOG

My LOG

Sunday, November 27, 2011

9M2SM IN QRP MODE FOR CQWW CW 2011


Band agak bagus dalam 24 jam yang lalu....level noise sekitar s2....banyak sungguh station yang bekerja untuk contest kali ini. Ada yang memanggil hingga melampaui 21.100 mhz untuk di 15m band. ( seperti anai2 bunyinya)


Pada mulanya aku berbincang dengan Oja untuk memancar sekitar 50w. Kasut direhatkan seketika. Kami bercadang untuk tidak memanggil tetapi sekadar mencelah di setiap panggilan station lain memandangkan Oja tidak yakin kalau2 pile up berlaku.

Aku bersetuju memandangkan dia yang akan bekerja sepenuhnya....log mahupun cq. Pagi kelmarin station2 dari jepun kedengaran kuat sekali termasuklah dari Penang....CQ TST 9M2TO TST memanggil di udara. Kita cuba 5 watt macam mana....kata aku.....Oja follow jer....hehehe. dan memang panggilan kami direspond dengan sekali key sahaja.

Ini sudah bagus memandangkan adanya kategori QRP.....why not kami mencuba...9W2VVH di Sungai Besar mampu ORP dengan SSB lagi ini kan pulak cw mode.

Contest terus berjalan dan sehingga kini dia mampu untuk mendapatkan 121 stn dengan 5watt. Masih ada 12 jam dan aku percaya dia mampu untuk mencapai target 200stn. insyaAllah semoga contest kali ini menjadi rekod personal beliau di CQWW CW.

0 comments:

Newer Post Older Post Home